Връщане или замяна

 Право на отказ и връщане на закупени продукти

Потребителят има право да върне закупена Стока, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина в 14-дневен срок от датата на получаването на Стоката при наличие на условията за това. Задължително условие за упражняване на правото на отказ от договора за продажба от разстояние  е предварителното уведомяване на  Администратора от страна на Потребителя в посочения 14-дневен срок. Правото на отказ се упражнява чрез използването на формата за контакт в Уебсайта или на следния имейл: shop@avers.bg .  Администраторът изпраща на Потребителя потвърждение за получаване на искането за връщане.

 

Правото на връщане не може да се упражни за Стоки, които са изработени по поръчка на Потребителя, съгласно чл. 57, т. 3 от Закона за защита на потребителите (ЗЗП).

 

Периодът за упражняване на правото за връщане на закупени Стоки изтича след 14 дни от деня, в който Потребителят или упълномощено от него лице придобие физическо владение върху Стоките или, в случай на множество Стоки в една поръчка, доставени поотделно, срокът изтича след 14 дни от деня, в който е получена последната Стока от една поръчка.

 

След като е упражнил правото си по предходната точка, Потребителят е длъжен да върне на Администратора Стоката в 14-дневен срок от датата, на която Администраторът е уведомен за отказа.

Разходите за връщане на съответната Стока са за сметка на Потребителя. Потребителят заплаща само преките разходи (транспортирането до Администратора) съгласно чл. 55, ал.2 от ЗЗП. До момента на предаването на Стоката от Потребителя на Администратора, рискът от случайното ѝ погиване или повреждане се носи изцяло от Потребителя.

Върнатите стоки трябва да отговорят на следните задължителни условия:

(а) Да са в оригиналната си опаковка и да не е нарушен търговският им вид (разкъсана опаковка, премахнати етикети, липсващи части и други);

(б) Да не са употребявани;

(в) Да са придружени с всички съпътстващи доставката и Стоките документи, включително, но не само касова бележка или фактура, инструкция за употреба, гаранционна карта и други. 

 

Потребителят се съгласява Администраторът да му възстанови стойността на върнатите Стоки по банков път в 14-дневен срок, считано от датата, на която е бил уведомен за решението на Потребителя да се откаже от договора, при условие, че плащането е извършено в брой или по банкова сметка.  В случай, че плащането е направено с банкова карта, Възстановяването на суми се извършва, чрез нареждане на обратна операция по картата с която е направено плащането в срок до 14 дни.

Потребителят има право да се откаже от направена поръчка в 24-часов срок след регистрацията на поръчката в системата на Администратора. Този отказ трябва да бъде писмено заявен на официалния електронен адрес на Администратора shop@avers.bg като в този случай средствата, преведени или удържани от картата на Потребителя, ще бъдат възстановени в законовия 14-дневен срок, който започва да тече от датата на получаването на отказа.

 

Рекламации

Стоките следва да бъдат прегледани от Потребителя в момента на получаването им. Не се считат за дефекти несъществени различия в цвета, размера и външния вид в сравнение със снимката на Стоката в Уебсайта. Приемането на Стока при доставката й означава, че е прегледана от Потребителя и е приета без възражения за дефекти и за състоянието й.  

 

Рекламации на закупени Стоки ще се считат за основателни в следните случаи:

(а) При Стоки, които са с дефекти или с нарушен търговски вид, Потребителят има право да получи друга Стока, която съответства на договора. Администраторът се ангажира да подмени дефектната Стока с нова. В случай че не е възможна замяна, Администраторът информира за това Потребителя в разумен срок и му възстановява по банков път заплатената сумa; 

(б) Доставената Стока е  различна от поръчаната. В тези случаи се прилага процедурата по буква (а). 

 

Не се уважават рекламации на Стоки, които са използвани за друго различно от нормалното им предназначение или са били използвани или транспортирани по нецелесъобразен начин, или са били поправяни от Потребителя или от трето лице, или които са увредени вследствие проявена небрежност на Потребителя или при неспазване на инструкциите, указанията и съветите на производителя за монтаж и/или използване на Стоките. 

Потребителят има право да предяви писмено рекламация на закупена Стока, когато тя не съответства на договора за продажба от разстояние, пред търговеца или упълномощено от него лице. При предявяване на рекламация Потребителят може да поиска от Администратора да приведе Стоката в съответствие с договора, да получи пропорционално намаляване на цената или да развали договора.

Потребителят има право да предяви рекламация на Стока до две години, считано от доставяне на Стоката.

 

Потребителят има право да предяви рекламация независимо от това дали производителят или продавачът е предоставил търговска гаранция за тях.